2009. június 8., hétfő

Beporozva

A XXII. kerületben egy bazi nagy lakópark épül az M0-ás tőszomszédságában. Az odavezető Tátra utca lakói meg csak szívnak. A földúton lassan poroszkálnak az egymásra tekintettel lévő szomszédok. Szegénykéim csak szívják a port. Az őslakosok már messziről kiszúrják az idegent, hisz' az épülő lakópark megközelítését végző vállalkozók a kb. 800 méteres aszfaltmentes távot rendre látványos porfelhőt hagyva maguk mögött abszolválják. Ők a lakóparkot építő iparosok, mi meg itt élünk, ha nem gond. Mi maradunk, meg a por is. No meg itt marad a lakópark is.
A tervek szerint, amit pár hete megismerhettünk, a XI. kerület vette át az Emnullás (ejtsd nyugodtan fonetikusan) lakópark engedélyezési eljárását. 500 lakás lesz itt. A magyar átlaggal (1,8 gyermek családonként) számolva legalább 800 gyermek, ebből legalább 400 kisiskolás és ovis lurkó lesz. Nekik is kéne némi portalan élettér. De itt nincs több hely a suliban, se az oviban. Nincs kisközért se és játszótér sem. Hogy is ven ez kérem?? A XXII. kerület elutasítása miatti eljárásrend szerint a XI. kerület engedélyezi a mi kis kerületünk eme tervezett lakóparkját. Biz'a ez így törvényes. Az első vállalkozó még csak vállalt valamit szemét-feltárás és eltakarítás ügyben, tudnillik cserébe a telekért, a második, aki tőle megvette, már nem vállata a szemét hegy feltárását sem.

Ja, majd elfelejtettem porügyileg a gyermekorvos, tanult öregecskedő doktornő sem semmi egy csóka. A III. utcai rendelő melletti privát parkolóból teljes forszázzsal indul a futam, felfelé veszi az irányt és a dombtetőn, szakértő barátom szerint már 60-al veszi a kanyart. Mondanom sem kell, mivelünk, szegény porszívókkal mit sem törődve. Nyugodt egy utca a miénk. Én már bátorkodtam évekkel ezelőtt is szólni neki, de lepergett róla, mint prontóról a víz.
Szerintem a kis Corsájával indulhatna az egykori és méltán hírhedt és betiltott keddi gyorsulási versenyeken. Én már többször megfenygettem, ha így elporzik az irodánk előtt, akkor a rendelési idő végén rendszeresen kiállok a nindzsaszögeimmel és kidobálom elé. Azt mondta, ha nem tetszik, költözzek el a feleségemmel a Pilisbe.
Itt a tavasz és jő a nyár is, mi meg újabb (be)porzás elé nézünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése