Húúú, vazze! – mondtam magamnak, miközben a youtube-on jártam. Ha ugyanis az ember fia a fájlmegosztó oldalakon bandukolva keresgél valamit a 2010-es választásokkal kapcsolatban, háááát hogyan is fogalmazzak(?) a JOBBIK hegemoniájába ütközik.
Fordítom az előző mondatom: a Jobbik láthatóan komolyan veszi a webes jelenlétet, a többi párt meg annál kevésbbé. Vona Gábor kommunikációs tanácsadói a „nem tradicionális” eszközöket – egy kis túlzással –, napi rendszerességgel alkalmazzák. Az erős online jelenlét – ha hihettünk a közvélemény kutatók eredményeinek –, a fiatalok körében vélhetően el is éri célját, és akkor még ráadásnak „beszúrják” a gerillamarketinget… Itt van például egyből egy sörreklámhoz hasonlító, azt utánzó valójában az összetartozás érzésre apelláló választási kampányfilm, amelyet – rebus sic stantibus –, egy hete töltöttek fel és az eredmény 82, 527(!) nézettség, 713 komment, 578 értékelés 4,5 pontátlaggal: http://www.youtube.com/watch?v=A7r81LYPMIw
Aztán itt van Mesterházy standup-ja, ami a humort hívja, ami pártszimpátia ide vagy oda ki…szott vicces pedig nagyon egyszerű: http://www.youtube.com/watch?v=yp825uzK8Ew
Aztán itt van az, ami egy meglévő amerikai The Annoying Orange ötletére épít: http://www.youtube.com/watch?v=Fv5jrwV82DM&feature=related
A historizáló http://www.youtube.com/watch?v=-QTeNGifOJ4, a hatalomellenes, tüntetős http://www.youtube.com/watch?v=zaNsr8nLjq8&feature=related valamint a havas http://www.youtube.com/watch?v=DmmAD4Xm4jI&feature=player_embedded
Már csak az a kérdés, hogy a többi párt miért nem használja azt a csatornát, amit internetnek hívnak, illetve használják ugyan, de nem a fiatalok felhasználói szokásait követve, pedig tudni kell, hogy ez a jövő…
Voksoló Vilmos
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése