Az előző bejegyzés annak kapcsán született, hogy Magyarországon betiltották az első reklámot. Ez nyugaton már bevett szokás. A brit reklámhatóság apróságok miatt is elmeszel milliós kampányokat. Egy másik reklámot viszont nem tiltottak be a sok feljelentés ellenére sem. Pedig a spotban egy fiú megerőszakol egy lányt. Sértő és felkavaró. Ugyanakkor a reklámüzenet társadalmi célt szolgál, ami a hatóság szerint előrébb való, mint a nézői panaszok.
Érdekes szigetet alkotnak a társadalmi célú hirdetések a reklám tengerben. Más szabályok vonatkoznak rájuk. Ha egyáltalán vannak szabályok. Céljuk a társadalom számára fontos, hasznos üzenet továbbítása. Figyelemfelkeltőek, meghökkentőek. Csak az a kérdés, meddig mehetnek el. Míg a gazdasági reklámokra számos szabály vonatkozik, addig a társadalmi célúakról ugyanez nem mondható el.
Az biztos, hogy a kreatívok itt kiélhetik magukat, a legvadabb elképzeléseiket sem valószínű, hogy visszadobják. Ennek köszönhetően számtalan értékes, érdekes spot és plakát született meg. Azonban figyelni kell arra, hogy a társadalmi reklámok ne csapjanak át öncélú kreatívkodásba, mert korlátozás nélkül könnyű átesni a ló túloldalára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése