 Bő másfél évtizede még luxusnak számított, ha valaki
maroktelefonnal rendelkezett. Mára már mi sem természetesebb, mint hogy
mindenkinek van mobilja, akár több is. A mobiltelefonok annyira az életünk
részévé váltak, hogy szinte már el sem tudjuk azt képzelni nélküle. Ráadásul a
mobilok folyamatosan fejlődnek, egyre „okosabbá” válnak. Ma úgy tűnik, hogy ez
a jövő, a technológia, és velük együtt a tartalomszolgáltatók, valamint a
marketingesek is ebbe az irányba indultak el. Egyre több oldal készít külön
honlapot vagy akár alkalmazást is a telefonokra. Eric Jackson, a Forbes magazin
bloggere szerint már nem is lesz web 3.0-ás generáció, az internetkorszaknak a
mobilkorszak fog véget vetni. A trendek könnyedén megfigyelhetőek, egyre több
mindenre tudjuk használni a telefonunkat. Marketinges szempontból a
legkomolyabb kérdés, hogy vajon hogyan is lehetne kihasználni az új felületet?
A képernyő kicsi, ami az interneten működik, az telefonon már kevésbé. Új
megoldásokra lesz szükség. A tartalomszolgáltatók hasonlóan nagy bajban
lehetnek, ha a reklámgépezet akadozik, akkor az ő bevételeik is visszaesnek. Más
modell azonban egyelőre nem született. Lehetne próbálkozni fizetős
tartalmakkal, a legtöbb viszont még ingyenes. Márpedig az ingyenes tartalomhoz
szokott felhasználók nem veszik jó néven, ha hirtelen fizetniük kell azért,
amiért tegnap még nem kellett. Ráadásul a mobilok aztán véglegesen
lenullázhatják a nyomtatott sajtót, amely a hagyományos tartalomszolgáltatóknak
eddig egy megbízható, fix bevételt jelentett. Ma már nem olvasgatnak újságot az
emberek reggel a metrón munkába menet, inkább a telefonjukról tekintik meg
kedvenc portáljaikat. Amit az internet elkezdett, azt a mobil befejezheti. Az
offline sajtó elvesztette frissességét az internettel szemben és most elveszíti
hordozhatóságát is a mobillal szemben. Szóval az új irány elvileg adott, a
kérdés az, hogy ki hogyan tud majd alkalmazkodni hozzá. A hagyományos
szolgáltatók képesek-e a váltásra, vagy eltűnnek és újak lépnek a helyükre? Pár
év múlva tudni fogjuk a válaszokat is.
Bő másfél évtizede még luxusnak számított, ha valaki
maroktelefonnal rendelkezett. Mára már mi sem természetesebb, mint hogy
mindenkinek van mobilja, akár több is. A mobiltelefonok annyira az életünk
részévé váltak, hogy szinte már el sem tudjuk azt képzelni nélküle. Ráadásul a
mobilok folyamatosan fejlődnek, egyre „okosabbá” válnak. Ma úgy tűnik, hogy ez
a jövő, a technológia, és velük együtt a tartalomszolgáltatók, valamint a
marketingesek is ebbe az irányba indultak el. Egyre több oldal készít külön
honlapot vagy akár alkalmazást is a telefonokra. Eric Jackson, a Forbes magazin
bloggere szerint már nem is lesz web 3.0-ás generáció, az internetkorszaknak a
mobilkorszak fog véget vetni. A trendek könnyedén megfigyelhetőek, egyre több
mindenre tudjuk használni a telefonunkat. Marketinges szempontból a
legkomolyabb kérdés, hogy vajon hogyan is lehetne kihasználni az új felületet?
A képernyő kicsi, ami az interneten működik, az telefonon már kevésbé. Új
megoldásokra lesz szükség. A tartalomszolgáltatók hasonlóan nagy bajban
lehetnek, ha a reklámgépezet akadozik, akkor az ő bevételeik is visszaesnek. Más
modell azonban egyelőre nem született. Lehetne próbálkozni fizetős
tartalmakkal, a legtöbb viszont még ingyenes. Márpedig az ingyenes tartalomhoz
szokott felhasználók nem veszik jó néven, ha hirtelen fizetniük kell azért,
amiért tegnap még nem kellett. Ráadásul a mobilok aztán véglegesen
lenullázhatják a nyomtatott sajtót, amely a hagyományos tartalomszolgáltatóknak
eddig egy megbízható, fix bevételt jelentett. Ma már nem olvasgatnak újságot az
emberek reggel a metrón munkába menet, inkább a telefonjukról tekintik meg
kedvenc portáljaikat. Amit az internet elkezdett, azt a mobil befejezheti. Az
offline sajtó elvesztette frissességét az internettel szemben és most elveszíti
hordozhatóságát is a mobillal szemben. Szóval az új irány elvileg adott, a
kérdés az, hogy ki hogyan tud majd alkalmazkodni hozzá. A hagyományos
szolgáltatók képesek-e a váltásra, vagy eltűnnek és újak lépnek a helyükre? Pár
év múlva tudni fogjuk a válaszokat is. 2012. május 21., hétfő
Új irány?
 Bő másfél évtizede még luxusnak számított, ha valaki
maroktelefonnal rendelkezett. Mára már mi sem természetesebb, mint hogy
mindenkinek van mobilja, akár több is. A mobiltelefonok annyira az életünk
részévé váltak, hogy szinte már el sem tudjuk azt képzelni nélküle. Ráadásul a
mobilok folyamatosan fejlődnek, egyre „okosabbá” válnak. Ma úgy tűnik, hogy ez
a jövő, a technológia, és velük együtt a tartalomszolgáltatók, valamint a
marketingesek is ebbe az irányba indultak el. Egyre több oldal készít külön
honlapot vagy akár alkalmazást is a telefonokra. Eric Jackson, a Forbes magazin
bloggere szerint már nem is lesz web 3.0-ás generáció, az internetkorszaknak a
mobilkorszak fog véget vetni. A trendek könnyedén megfigyelhetőek, egyre több
mindenre tudjuk használni a telefonunkat. Marketinges szempontból a
legkomolyabb kérdés, hogy vajon hogyan is lehetne kihasználni az új felületet?
A képernyő kicsi, ami az interneten működik, az telefonon már kevésbé. Új
megoldásokra lesz szükség. A tartalomszolgáltatók hasonlóan nagy bajban
lehetnek, ha a reklámgépezet akadozik, akkor az ő bevételeik is visszaesnek. Más
modell azonban egyelőre nem született. Lehetne próbálkozni fizetős
tartalmakkal, a legtöbb viszont még ingyenes. Márpedig az ingyenes tartalomhoz
szokott felhasználók nem veszik jó néven, ha hirtelen fizetniük kell azért,
amiért tegnap még nem kellett. Ráadásul a mobilok aztán véglegesen
lenullázhatják a nyomtatott sajtót, amely a hagyományos tartalomszolgáltatóknak
eddig egy megbízható, fix bevételt jelentett. Ma már nem olvasgatnak újságot az
emberek reggel a metrón munkába menet, inkább a telefonjukról tekintik meg
kedvenc portáljaikat. Amit az internet elkezdett, azt a mobil befejezheti. Az
offline sajtó elvesztette frissességét az internettel szemben és most elveszíti
hordozhatóságát is a mobillal szemben. Szóval az új irány elvileg adott, a
kérdés az, hogy ki hogyan tud majd alkalmazkodni hozzá. A hagyományos
szolgáltatók képesek-e a váltásra, vagy eltűnnek és újak lépnek a helyükre? Pár
év múlva tudni fogjuk a válaszokat is.
Bő másfél évtizede még luxusnak számított, ha valaki
maroktelefonnal rendelkezett. Mára már mi sem természetesebb, mint hogy
mindenkinek van mobilja, akár több is. A mobiltelefonok annyira az életünk
részévé váltak, hogy szinte már el sem tudjuk azt képzelni nélküle. Ráadásul a
mobilok folyamatosan fejlődnek, egyre „okosabbá” válnak. Ma úgy tűnik, hogy ez
a jövő, a technológia, és velük együtt a tartalomszolgáltatók, valamint a
marketingesek is ebbe az irányba indultak el. Egyre több oldal készít külön
honlapot vagy akár alkalmazást is a telefonokra. Eric Jackson, a Forbes magazin
bloggere szerint már nem is lesz web 3.0-ás generáció, az internetkorszaknak a
mobilkorszak fog véget vetni. A trendek könnyedén megfigyelhetőek, egyre több
mindenre tudjuk használni a telefonunkat. Marketinges szempontból a
legkomolyabb kérdés, hogy vajon hogyan is lehetne kihasználni az új felületet?
A képernyő kicsi, ami az interneten működik, az telefonon már kevésbé. Új
megoldásokra lesz szükség. A tartalomszolgáltatók hasonlóan nagy bajban
lehetnek, ha a reklámgépezet akadozik, akkor az ő bevételeik is visszaesnek. Más
modell azonban egyelőre nem született. Lehetne próbálkozni fizetős
tartalmakkal, a legtöbb viszont még ingyenes. Márpedig az ingyenes tartalomhoz
szokott felhasználók nem veszik jó néven, ha hirtelen fizetniük kell azért,
amiért tegnap még nem kellett. Ráadásul a mobilok aztán véglegesen
lenullázhatják a nyomtatott sajtót, amely a hagyományos tartalomszolgáltatóknak
eddig egy megbízható, fix bevételt jelentett. Ma már nem olvasgatnak újságot az
emberek reggel a metrón munkába menet, inkább a telefonjukról tekintik meg
kedvenc portáljaikat. Amit az internet elkezdett, azt a mobil befejezheti. Az
offline sajtó elvesztette frissességét az internettel szemben és most elveszíti
hordozhatóságát is a mobillal szemben. Szóval az új irány elvileg adott, a
kérdés az, hogy ki hogyan tud majd alkalmazkodni hozzá. A hagyományos
szolgáltatók képesek-e a váltásra, vagy eltűnnek és újak lépnek a helyükre? Pár
év múlva tudni fogjuk a válaszokat is. 
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
 
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése