Június 8-án kezdetét veszi a 14. labdarúgó
Európa-bajnokság, melynek idén Lengyelország és Ukrajna adnak majd közösen
otthont. Az Eb-t azonban nem csak a futballrajongók várják türelmetlenül, hanem
a marketingesek is. Ilyenkor kicsit mindig kifordul a világ magából, mindenkit
elkap a foci-láz, és bizony még azok is nézik a mérkőzéseket, akik amúgy azt se
nagyon tudják, hogy mi is ez a játék. De hát a hangulat az mégiscsak magával
ragadja az emberek többségét. A fogyasztás meg ilyenkor az egekbe szökik.
Gyakorlatilag minden valamire való termék vagy szolgáltatás megpróbálja
kihasználni az Eb-lázat. A legegyszerűbb természetesen az, ha focival próbálunk
valamit értékesíteni. Vannak az értelmesebb reklámok, ahol legalább ismert
játékosokat tesznek bele a reklámba, és vannak a teljesen értéktelenek is, amikor
egyszerű színészek helyettesítik a játékosokat, a reklám meg körülbelül a foci-szurkolás-vedd
meg a termékünket tengelyen próbál a fogyasztók emlékeiben helyet találni. Természetesen
vannak jobb minőségű reklámok is, az aktuális világeseményre készített Nike
reklám például mindig élményszámba megy, de a Pepsi is szokott jó focis reklámokat
készíteni (az ideit inkább nem minősíteném). És akkor még szó sem esett
azokról, akik az Eb hullámot PR szempontból szeretnék meglovagolni. Mindig van
egy-két celeb, aki vetkőzni fog bizonyos eredmény esetén, egy-két vendéglátó,
aki előrukkol valami speciális ajánlattal, fogadással, ígérettel, cserébe
azonnal ott is vannak a vezető hírek között, nem mellékesen milliónyi ingyenes
média megjelenést generálva. Csak egy jó ötlet és némi szerencse kell. Két éve
Paul, a polip és a neki otthont adó oberhauseni Sea Life Center voltak a VB
nagy győztesei, idén egy ukrán disznó próbál a helyébe lépni. A lényeg az, hogy
hatalmas felfordulás lesz itt bő másfél hét múlva, én meg csak remélni tudom,
hogy egyszer mi is otthont adhatunk egy ilyen eseménynek, hogy belülről is átélhessük
a hangulatát.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése