2012. június 4., hétfő

Foci EB 2012


Június 8-án kezdetét veszi a 14. labdarúgó Európa-bajnokság, melynek idén Lengyelország és Ukrajna adnak majd közösen otthont. Az Eb-t azonban nem csak a futballrajongók várják türelmetlenül, hanem a marketingesek is. Ilyenkor kicsit mindig kifordul a világ magából, mindenkit elkap a foci-láz, és bizony még azok is nézik a mérkőzéseket, akik amúgy azt se nagyon tudják, hogy mi is ez a játék. De hát a hangulat az mégiscsak magával ragadja az emberek többségét. A fogyasztás meg ilyenkor az egekbe szökik. Gyakorlatilag minden valamire való termék vagy szolgáltatás megpróbálja kihasználni az Eb-lázat. A legegyszerűbb természetesen az, ha focival próbálunk valamit értékesíteni. Vannak az értelmesebb reklámok, ahol legalább ismert játékosokat tesznek bele a reklámba, és vannak a teljesen értéktelenek is, amikor egyszerű színészek helyettesítik a játékosokat, a reklám meg körülbelül a foci-szurkolás-vedd meg a termékünket tengelyen próbál a fogyasztók emlékeiben helyet találni. Természetesen vannak jobb minőségű reklámok is, az aktuális világeseményre készített Nike reklám például mindig élményszámba megy, de a Pepsi is szokott jó focis reklámokat készíteni (az ideit inkább nem minősíteném). És akkor még szó sem esett azokról, akik az Eb hullámot PR szempontból szeretnék meglovagolni. Mindig van egy-két celeb, aki vetkőzni fog bizonyos eredmény esetén, egy-két vendéglátó, aki előrukkol valami speciális ajánlattal, fogadással, ígérettel, cserébe azonnal ott is vannak a vezető hírek között, nem mellékesen milliónyi ingyenes média megjelenést generálva. Csak egy jó ötlet és némi szerencse kell. Két éve Paul, a polip és a neki otthont adó oberhauseni Sea Life Center voltak a VB nagy győztesei, idén egy ukrán disznó próbál a helyébe lépni. A lényeg az, hogy hatalmas felfordulás lesz itt bő másfél hét múlva, én meg csak remélni tudom, hogy egyszer mi is otthont adhatunk egy ilyen eseménynek, hogy belülről is átélhessük a hangulatát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése