Ébredés…frissítő arcmosás…pirítós és tea illata…fogmosás…a nehezen kiválasztott ruha öblítő-illata…és végül indulás előtt egy leheletnyi parfüm.
Benzingőz, izzadtság és pisi szag, csomó éves bérlettel rendelkező sápadt és luxusvillában élő ember, kedves, mosolygós nyugdíjas nénik, nyugodt, utasaira figyelemmel lévő sofőrök, az üléseken elgondolkodtató eredetű, igen nagy méretű foltok, a motor lágy, kellemes duruzsolása…és ha nem lenne gusztusunk leülni, a snowboardozást is gyakorolhatjuk, illetve kb. egy év utazgatás után tornásztudományunkat olyan szintre emelhetjük, hogy esélyesként nevezhetünk az olimpiára is.
Ez a: BKV. Önnek jár.
Így jut el az ember a munkahelyére reggelente, ha éppen nem telik automobilra. Nade nézzük csak milyen jó annak, aki megengedheti magának ezt a „luxust”! A kiváltságos emberek némileg lecsökkenthetik az útidőt, ha autóba szállnak reggel, de ez a választás sem teljesen idegkímélő. Ha az embernek sikerül eligazodnia a sávok között, melyek felfestésének egykori helyét csak sejteni véli, figyelhet arra, hogyan szlalomozzon a kátyúk között, és közben aggódhat azon is, hogy a nyomvályúk és hepehupák hogyan teszik tönkre autója futóművét. Ha azonban ezek miatt próbálja mérsékelni sebességét jön az újabb veszély, hogy valakit ez olyannyira feldühít, hogy hátulról próbálja őt eltolni útjából. Parkolva sem tudhatja szeretett járművét biztonságban, mert ki tudja, mikor szabadul el egy BKV busz és tolja rá egy másik autóra?!
De hát mit is kívánhatnánk, még, hogy is lehetnénk elégedetlenek, mikor a három metró mellé építik a negyediket? Igaz, ükunokáink fogják esetleg élvezni az új metró előnyeit… Dehát ami a családomnak jó, az nekem is az ugyebár. Plusz régi hidainkat is folyamatosan modernizálják, a Szabadság hidat is hiphop felújították, a Margit hidat is csak előreláthatólag két évig kell nélkülöznie az autósoknak. Előbbinek a kivilágítását sem hagyhatjuk szó nélkül, mennyire eredeti, hogy éjjel a híd közepén egy sötét folt látszik, mivel ugyanis ami nincs, azt nem lehet ellopni alapon tették lopásbiztossá a „fénytechnikát”.
Lábjegyzetként megjegyzem, hogy fővárosunk dicsfényében elhalványuló vidéki nagyvárosaink közlekedés-ügyileg – és egyébként más szempontból is – ennél nyugat-európaibb szinten állnak. A helyzeten mi, „pórnép” nem sokat tudunk változtatni, csak „élvezzük”, ami Nekünk jár. Az illetékesek meg a summás végkielégítést, ami Nekik jár… Budapest pedig megmarad a Kelet fővárosának.
Benzingőz, izzadtság és pisi szag, csomó éves bérlettel rendelkező sápadt és luxusvillában élő ember, kedves, mosolygós nyugdíjas nénik, nyugodt, utasaira figyelemmel lévő sofőrök, az üléseken elgondolkodtató eredetű, igen nagy méretű foltok, a motor lágy, kellemes duruzsolása…és ha nem lenne gusztusunk leülni, a snowboardozást is gyakorolhatjuk, illetve kb. egy év utazgatás után tornásztudományunkat olyan szintre emelhetjük, hogy esélyesként nevezhetünk az olimpiára is.
Ez a: BKV. Önnek jár.
Így jut el az ember a munkahelyére reggelente, ha éppen nem telik automobilra. Nade nézzük csak milyen jó annak, aki megengedheti magának ezt a „luxust”! A kiváltságos emberek némileg lecsökkenthetik az útidőt, ha autóba szállnak reggel, de ez a választás sem teljesen idegkímélő. Ha az embernek sikerül eligazodnia a sávok között, melyek felfestésének egykori helyét csak sejteni véli, figyelhet arra, hogyan szlalomozzon a kátyúk között, és közben aggódhat azon is, hogy a nyomvályúk és hepehupák hogyan teszik tönkre autója futóművét. Ha azonban ezek miatt próbálja mérsékelni sebességét jön az újabb veszély, hogy valakit ez olyannyira feldühít, hogy hátulról próbálja őt eltolni útjából. Parkolva sem tudhatja szeretett járművét biztonságban, mert ki tudja, mikor szabadul el egy BKV busz és tolja rá egy másik autóra?!
De hát mit is kívánhatnánk, még, hogy is lehetnénk elégedetlenek, mikor a három metró mellé építik a negyediket? Igaz, ükunokáink fogják esetleg élvezni az új metró előnyeit… Dehát ami a családomnak jó, az nekem is az ugyebár. Plusz régi hidainkat is folyamatosan modernizálják, a Szabadság hidat is hiphop felújították, a Margit hidat is csak előreláthatólag két évig kell nélkülöznie az autósoknak. Előbbinek a kivilágítását sem hagyhatjuk szó nélkül, mennyire eredeti, hogy éjjel a híd közepén egy sötét folt látszik, mivel ugyanis ami nincs, azt nem lehet ellopni alapon tették lopásbiztossá a „fénytechnikát”.
Lábjegyzetként megjegyzem, hogy fővárosunk dicsfényében elhalványuló vidéki nagyvárosaink közlekedés-ügyileg – és egyébként más szempontból is – ennél nyugat-európaibb szinten állnak. A helyzeten mi, „pórnép” nem sokat tudunk változtatni, csak „élvezzük”, ami Nekünk jár. Az illetékesek meg a summás végkielégítést, ami Nekik jár… Budapest pedig megmarad a Kelet fővárosának.
Kicsi Moly
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése