Mint a villám, úgy csapott le a közösségi média - jobbára a Facebook - az emberiségre. Hirtelen belecsöppentünk egy formabontó, új, online világba, ahol nemcsak hogy ismerkedhetünk, chatelhetünk, hanem megoszthatunk bárminemű érdekes, avagy kevésbé érdekes témát ismerőseinkkel, barátainkkal – bárhol, bármikor, bármiről.
Mark Zuckerberg, a lassan digitális médiaszemélyiséggé kinövő Facebook-alapítóval szemben komoly nyomás bontakozott ki: nyilatkozzon, mi az álláspontja a nyilvánosságról és a személyes adatok védelméről. Nyilatkozata alapján a „privát” beállítás nem alapbeállítás többé. Zuckerberg kijelentése megosztja a közönséget. Vannak, akik aggodalommentesen csatlakoznak, posztolnak, ismerkednek, ám akadnak felhasználók a szkeptikusabb fajtából is, akik megkérdőjelezik személyes adataik biztonságát.
De mi a helyes út? Mit tehetünk mi egyszerű emberek?
Hát dönthetünk: kiadjuk-e magunkat, adatokat osztunk-e meg a nyilvánossággal, vagy továbbra is megőrizzük szkeptikus mivoltunkat.
A fejlesztők gondoltak mindenkire. Egyénileg tudjuk beállítani, mit osztunk meg, kivel, sőt azt is meg tudjuk határozni, hogy ki léphet velünk kapcsolatba. Letilthatjuk a számunkra érdektelen, vagy bosszantó alkalmazásokat, vagy akár felhasználókat is.
Egyébként is, amíg az adatainkat arra használják, hogy jobban célzott tájékoztatást, reklámot, szolgáltatást kapjunk, igazán nincs miért aggódnunk. A személyre szabott reklámok a jövőt jelentik: hatékonyabb egy reklám, ami felismeri fogyasztója igényeit, és azokkal egyetértésben tájékoztatja az elérhető termékekről és szolgáltatásokról.
Tudomásul kell venni, hogy a társadalom második otthonra lelt, virtuálisan is jelen van világunk apraja-nagyja a web hálójában. Mivel potenciális kapcsolataink laknak az új online világban, figyelembe kell venni, hogy hogyan mutatkozunk meg, hogyan közlünk magunkról, vagy cégünkről információkat, hiszen ennek függvényében alakul majd ki mások tudatában a kép rólunk.
Bővül a lehetőségek tárháza, kezedben az eszköz, élj vele!
Melinda
Mark Zuckerberg, a lassan digitális médiaszemélyiséggé kinövő Facebook-alapítóval szemben komoly nyomás bontakozott ki: nyilatkozzon, mi az álláspontja a nyilvánosságról és a személyes adatok védelméről. Nyilatkozata alapján a „privát” beállítás nem alapbeállítás többé. Zuckerberg kijelentése megosztja a közönséget. Vannak, akik aggodalommentesen csatlakoznak, posztolnak, ismerkednek, ám akadnak felhasználók a szkeptikusabb fajtából is, akik megkérdőjelezik személyes adataik biztonságát.
De mi a helyes út? Mit tehetünk mi egyszerű emberek?
Hát dönthetünk: kiadjuk-e magunkat, adatokat osztunk-e meg a nyilvánossággal, vagy továbbra is megőrizzük szkeptikus mivoltunkat.
A fejlesztők gondoltak mindenkire. Egyénileg tudjuk beállítani, mit osztunk meg, kivel, sőt azt is meg tudjuk határozni, hogy ki léphet velünk kapcsolatba. Letilthatjuk a számunkra érdektelen, vagy bosszantó alkalmazásokat, vagy akár felhasználókat is.
Egyébként is, amíg az adatainkat arra használják, hogy jobban célzott tájékoztatást, reklámot, szolgáltatást kapjunk, igazán nincs miért aggódnunk. A személyre szabott reklámok a jövőt jelentik: hatékonyabb egy reklám, ami felismeri fogyasztója igényeit, és azokkal egyetértésben tájékoztatja az elérhető termékekről és szolgáltatásokról.
Tudomásul kell venni, hogy a társadalom második otthonra lelt, virtuálisan is jelen van világunk apraja-nagyja a web hálójában. Mivel potenciális kapcsolataink laknak az új online világban, figyelembe kell venni, hogy hogyan mutatkozunk meg, hogyan közlünk magunkról, vagy cégünkről információkat, hiszen ennek függvényében alakul majd ki mások tudatában a kép rólunk.
Bővül a lehetőségek tárháza, kezedben az eszköz, élj vele!
Melinda
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése