2011. július 12., kedd

Politikai marketing?!

A Fehér könyv! A Tarlós István által kiadott könyv Magyarország 50 legsúlyosabb problémáját írja le pontokba szedve, tényszerűen. Többek között az MSZP korábbi kormányzását, több nagyobb cég szerződéses ügyeit említi meg a soványka füzet.

„Le akarjuk a múltat zárni, de megengedhetetlen, hogy a kiindulási pontot eltöröljük” - indokolta a Fehér könyv készítését Tarlós István. Az akkor még ellenzékként működő Fidesz feltáró munkát végzett több nagyobb cégnél, mint a BKV Zrt., a BGYH Zrt., az FKF Zrt., a Főkert Zrt. és a FŐTÁV Zrt. Az MSZP 2006 és 2010 közötti kormányzását demokrácia-deficitnek nevezik.
Ez mind a politikára tartozik, viszont hogy mennyire mutatkozik meg a Fehér könyvben a két párt egymás elleni versengése, az okot ad arra, hogy marketing szinten is foglalkozzunk a dologgal. A Fidesz leszögezte, hogy a könyvben foglaltak határozott tények a múlt valóságairól és senkit nem akarnak előrángatni vagy pereskedni az igazukért. Mégis érzelmeket szabadít fel az emberekben, amivel a párt magát akarja dicsérni. Ez azért lehetséges, mert későbbi elemzése után kiderült, hogy pár dolog kimaradt a könyvből. Ezt lehetett sejteni az ingyen letölthető fájl méretéből, ami 5,3 mb méretű… Például nem foglalkozik a könyv a kórházak és iskolák jövőjével, továbbá a Fideszt is érintő mutyi szagú ügyek is kimaradtak, mint az eredeti ár duplájáért felújított Margit híd, ami 13 milliárd helyett 30 milliárd forintért épült meg. Vagy a minimális összegért átadott több ezer közterületi reklámfelület is milliárdos veszteséggel járt és a dokumentumból hiányoznak az utcabútor tender megvalósításával kapcsolatos visszaélések is.
A tervek szerint 3 év és 3 hónap múlva az MSZP is készíthet majd egy Fehér könyvet, amiben értékelni fog. Hosszabb cikket Tarlós István oldalán olvashatnak: http://www.tarlosistvan.com/tarlos-istvan-online-hirei/tarlos-istvan-a-feher-konyv-tenyeket-es-adatokat-tartalmaz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése