A renault f1 team házatáján amúgy is voltak már mozgolódások, az egykori világbajnok Nelson Piquet fia az utóbbi kettő szezonban minta a Renault csapat állandó pilótája versenyzett az istállónál. A nézők mindösszesen annyit láthattak hogy a teljesítmények messze elmaradtak a várt szinttől. A csapattársa, a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso úgy tűnt, messze jobb teljesítményt tud nyújtani az amúgy igencsak jól csengő nevű ifjú pilótánál. Azonban ahogy azt Piquet évközi menesztését követően a versenyzőtől is megtudhattuk, messze nem azonos feltételekkel és támogatással versenyezhetett a két, amúgy klasszis pilóta. Persze ez augusztusban még csak a kirúgott versenyző panaszkodásának is tűnhetett. Azt Schumacher óta tudjuk, hogy mindig vannak első és második számú pilóták. Azonban a sajtó és a közvélemény sohasem foglakozott mélyében azzal hogy mit is jelent ez valójában és kinek mit jelent ez a karrierje szempontjából.
Az FIA azonban vizsgálatot indított Briattore a Renault csapatfőnöke Simmonds a csapat főmérnöke ellen, mert igencsak súlyos vádak láttak napvilágot. A vádak szerint a 2008-as szezonban megrendezett Szingapuri versenyen a csapat vezetése odáig ment Alonso támogatásában, hogy utasították Piquet arra hogy az autóját a pálya egy megnevezett szakaszán törje össze, ezzel a versenyben a biztonsági-autós szakaszt követően az amúgy hibás taktikát folytató csapattársát a renault 2008-as első győzelméhez juttatva. Állítólag a főmérnök egy a pályáról szóló térképen rábökött egy szakaszra hogy a pilótának hol kell a falnak csapódnia ahhoz hogy autóját lévén nincs a közelben daru csak nehezen tudják eltávolítani és mindenképpen bekeljen küldeni a safteycart a verseny alatt. A vádat látszik alátámasztani az is hogy az autó telemetriai adataiból kiderül Piquet abban a kanyarban minden körében elvette a lábát a gázról de az ominózus körben padlógázzal hajtott a kanyarba. Ehhez lábjegyzetként annyit hogy az autósport király kategóriájában a világ legkiválóbb pilótái kaphatnak csak helyet maguknak, egyszóval nehéz lenne elhinni azt hogy azok akik egyébként becsukott szemmel is ismerik az összes f1 pályát és pontosan tudják melyik kanyart milyen tempóban lehet megközelíteni egy kanyart hirtelen felindulásból padlógázzal akarnának be venni. egyszóval ilyen véletlenek nincsenek. Ami a gyanút még komolyabbá teszi hogy a renault a héten elbocsátotta az amúgy nagy nevű és évtizedeken keresztül sikere csapatfőnökét Flaviot, és egy közleményben előre jelezte bármi is lesz az FIA vizsgáló bizottságának az eredménye ők azt a döntést elfogadják!
A döntéstől függően akár eddig egyedülállóan szigorú büntetést is kiróhatnak a csapatra például visszamenőleges disqualifikáció 2008ra és eltiltás több szezonon keresztül. Azonban a döntésre még várni kell viszont a csapat viselkedése több mint gyanússá vált , viszont nyilván ítéletet nem lehet mondani a tények pontos ismerete nélkül.
Egy tény Senna óta a brazilokra rá jár a rúd erre példa lehet Barrichello is akinek a karrierje a Ferrarinál Schumi mellet a teljesen beszürkült.
Érdekes gondolat hogy a Ferrari éléről távozó Jean Todt utódja az egyéni VB címről lemaradt és a csapat taktikai hibák sorozatát produkálja mind a mai napig. A Mclaren istálló éléről szintén hosszú évtizedek után távozó legenda Ron Dennis csapata tavaly VB nyert idén a szezon végére sikerült csak a mezőnyben verseny képes autót építeniük. A régi mesterek távozása káoszt okozott a meglátásom szerint a nagy csapatoknál.
Az már csak egy újabb lábjegyzet hogy a verseny jelenlegi alakulásáról egyre kevesebb szó esik és a folyamatos botrányok foglalják el a fő helyet közlésekben. Volt már idén betli a Honda részéről aki kivonult a válság miatt az F1-ből és az utód csapat két héttel a szezon kezdés előtt tudta csak biztosra hogy még is indulhat, egyébként a két pilótája vezeti a VB tabellát, vagy említhetném az F1 alap szabályzatáról szóló csapatok és az FIA közti vitát ami önmagában az f1 Lété veszélyeztette. Arról ritkán esik szó hogy jövőre három új csapat összesen hat új pilótával lép a száguldó cirkusz patinás porondjára.
Azonban ez a patina egyre inkább kezd megkopni!
KisMiska
KisMiska
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése