2011. július 25., hétfő

Amy Winehouse-t holtan találták…

Az ötszörös Grammy-díjas Amy Winehouse-t szombaton találták meg londoni lakásában. A hír hallatán talán többek is megdöbbentek, de szerintem már várható volt, hogy ezt az életstílust nem lehet hosszú távon sokáig művelni.


Az énekesnő ugyanis híres volt alkohol- és drogproblémáiról. Utolsó koncertjén például már fellépni sem tudott, mert annyira ittas volt, hogy rajongói egyszerűen kifütyülték őt. Milyen példát mutat(ott) így a jazz, soul és R&B zene állítólagos „legnagyobbika”?!
Mi volt az üzenete? Hogy az alkohollal és a droggal minden probléma, minden nehézség elviselhető, könnyebbé tehető?! Nem kell felelősséget vállalni semmiért sem, mert majd minden megoldódik?! Te csak bulizz, élvezd az életet?! Rendkívül érett, mit ne mondjak….

Szerintem a hírességeknek inkább jó példával kéne elöl járni mintsem, hogy romboló és pusztító életmódjukat kéne figyelemmel követnünk nap, mint nap. Ugyanis mi a helyzet ma? A fiatalak nagy része rajong bizonyos sztárokért, akiket minden formában követni akarnak, majmolják minden mozdulatukat.
Mi történik, ha azt látják, hogy kedvenc énekesük az alkoholba és a drogokba menekül? Akkor biztosak lehetünk, abban hogy gyerekeink is ezt a példát fogják követni?Nem értem, hogy miért nem látják át ezt a súlyos helyzetet a „sztárok”… hogy mekkora hatással vannak a felnövekvő ifjúságra… Tisztelet persze a kivételnek!


Írta: sandy

2011. július 12., kedd

Politikai marketing?!

A Fehér könyv! A Tarlós István által kiadott könyv Magyarország 50 legsúlyosabb problémáját írja le pontokba szedve, tényszerűen. Többek között az MSZP korábbi kormányzását, több nagyobb cég szerződéses ügyeit említi meg a soványka füzet.

„Le akarjuk a múltat zárni, de megengedhetetlen, hogy a kiindulási pontot eltöröljük” - indokolta a Fehér könyv készítését Tarlós István. Az akkor még ellenzékként működő Fidesz feltáró munkát végzett több nagyobb cégnél, mint a BKV Zrt., a BGYH Zrt., az FKF Zrt., a Főkert Zrt. és a FŐTÁV Zrt. Az MSZP 2006 és 2010 közötti kormányzását demokrácia-deficitnek nevezik.
Ez mind a politikára tartozik, viszont hogy mennyire mutatkozik meg a Fehér könyvben a két párt egymás elleni versengése, az okot ad arra, hogy marketing szinten is foglalkozzunk a dologgal. A Fidesz leszögezte, hogy a könyvben foglaltak határozott tények a múlt valóságairól és senkit nem akarnak előrángatni vagy pereskedni az igazukért. Mégis érzelmeket szabadít fel az emberekben, amivel a párt magát akarja dicsérni. Ez azért lehetséges, mert későbbi elemzése után kiderült, hogy pár dolog kimaradt a könyvből. Ezt lehetett sejteni az ingyen letölthető fájl méretéből, ami 5,3 mb méretű… Például nem foglalkozik a könyv a kórházak és iskolák jövőjével, továbbá a Fideszt is érintő mutyi szagú ügyek is kimaradtak, mint az eredeti ár duplájáért felújított Margit híd, ami 13 milliárd helyett 30 milliárd forintért épült meg. Vagy a minimális összegért átadott több ezer közterületi reklámfelület is milliárdos veszteséggel járt és a dokumentumból hiányoznak az utcabútor tender megvalósításával kapcsolatos visszaélések is.
A tervek szerint 3 év és 3 hónap múlva az MSZP is készíthet majd egy Fehér könyvet, amiben értékelni fog. Hosszabb cikket Tarlós István oldalán olvashatnak: http://www.tarlosistvan.com/tarlos-istvan-online-hirei/tarlos-istvan-a-feher-konyv-tenyeket-es-adatokat-tartalmaz

2011. július 11., hétfő

Sörjelentés! Virtuális reklám a Sopronitól

Egy újfajta reklámozási módszer jelent meg az RTL Klub televízió csatornáján, amit az új médiatörvény tett lehetővé.

A digitális átállással párhuzamosan alakulnak ki az újfajta technológia lehetőségek, melyeket igyekeznek kiaknázni egyes cégek. A gyakorlatban ez a megoldás úgy jelenik meg, hogy a hirdetők elhelyezhetik termékeiket a film valamelyik részén felbukkanva, vagy tárgyakon jelenhet meg a név, átnevezhetik a filmben megjelenő dolgokat. A hirdetést utólag teszik rá a film felületére. Ez a reklámozási módszer 2011. július 1-én, először jelent meg az RTL Klub-on. Az ötlet a Heineken Hungáriának jutott eszébe és használta ki két termékével, a Soproni Citrom és Soproni Narancs söreivel. A kampány 1 hónapig fog tartani az Esti Híradó utáni időjárás jelentésben. A Heineken Hungária médiaügynökségével, az Initiative csapatával, illetve az R-time munkatársaival szorosan együttműködve döntöttek az új megjelenési forma mellett. Kommunikáció szempontjából lehetőséget nyújt, hogy a célcsoportnak információkat adjon a termékről és kihangsúlyozhatóak a termék előnyei. Továbbá nem véletlen egybeesés, hogy a nyári rekkenő hőségben, egy időjárás jelentésben jelenik meg a jéghideg ízesített sör. A 38 fok láttán és hallatán, ha hirtelen beúszik egy italreklám, valószínűleg meg fogunk szomjazni és inni akarunk a látott italból. Más esetben töltünk magunknak egy pohár vizet és csak az információk jutnak el hozzánk a látott termékről. E reklámozási forma már régóta ismert, gondoljunk csak James Bond BMW-jére vagy a Mátrix című film Nokia telefonjaira.
A reklámozás hatékonysága a hónap végén fog kiderülni. Ennek példájára fognak más műsorokban is megjelenni a termékek széles köre.

2011. július 5., kedd

21. század rockerei

A mai, 20 év körüli fiatal rock zenészeket egy sikerben gazda időszak készítette fel és érte el, hogy ma ők játszhassanak a rádiókban, vagy élvezhessük őket testközelből.
Előfordulhat, hogy a kocsiban ülve a vezetés közben, miközben éppen egy fesztiválra tartasz, belököd kedvenc zenekarod zenéjét, majd ütöd a kormányon a ritmust, dúdolod a szöveget és a színpadra magadat képzeled el, miközben több ezer ember nézz és imád Téged… Lehet, hogy zenész akarsz lenni?! Remélem úgy van =)
2003-5-os években kezdődött el az őrület, hogy mindenki gitárt akart akasztani a nyakába. Ezzel nincs is semmi gond, de vajon mi indította el?
2006-ban jelent meg a Papa Roach, The paramore sessions című albuma, amelyből az első héten 37000 darabot adtak el, végül 1,6 millió CD-t sikerült eladni. 2 számukról készült kislemez, a To be loved és a Forever. A következő amerikai zenekar a Green day, kezdetekben country punk műfajban zenélt, ma már a pop és punk-rock vonalon haladnak. 2004-ben dobták ki American idiot című lemezüket, ami nagy hatással volt a mai fiatal zenészekre. A punk és pop egyveleget vegyítették és tálalták elénk, majd adtak el belőle 14 millió darab lemezt világszerte. A kemény rock zene szolgáltatója a Metallica zenekar 2003-ban adta ki nagylemezét St. Anger címen, amiből az első héten 417000 példány kelt el. A Billboard 200-as listáján 1 helyezettek lettek és további 9 országban listavezetők voltak. A rap metál műfajban működő zenekar, a Linkin Park, 2003-ban adta ki Meteora címre hallgató albumát, ami már az első héten több mint 800 ezer példányszámban kelt el. Kislemezes számok erről az albumról többek között a Faint és a Numb című számok. Nagy lökésnek számított a System of a Down zenekar iker albumának a megszületése 2005-ben, amik a Mezmerize és Hypnotize neveket kapták. Külön ki kell emelni a Mezmerize albumról szóló B.Y.O.B című számot, ami Grammy-díjat is nyert.
Persze még sok más zenekart is ide lehetne sorolni, mint például: Foo Fighters, The Offspring, Yellowcard, Blink 182 és magyarok közül Tankcsapda, Depresszió, Alvin és a mókusok.
A zenekarok számára sok problémát okoz a tagok széthúzása. A mai fiatal zenekarok gyakran több tagcserén is túlesnek, mire megtalálják a helyes felállást. Tapasztalat alapján gondokozó tényezők az utazások, késések, rivalizálás, pontatlanság vagy tapasztalatlanság. Ezért a tagfelvételek egyre jobban kezdenek hasonlítani a munkahelyi meghallgatásokra. Így egy még ismeretlen zenekarnak is esélye lehet a felfedezésre, aminek több módja van.
Kezd egyre jobban elterjedni a pubok és szórakozóhelyeken való fellépések. Az üzemeltetők elfogadták, ha a szórakozóhelyek több stílusra tudnak orientálódni, akkor nagyobb látogatóságot érhetnek el. Ezért egyre több helyen építenek zenekarok számára képes színpadot és szerelik fel őket hangtechnikai kellékekkel.

A fellépési lehetőségek bővülése szorosan összefügg az újabb zenekarok megjelenésével, és szerencsére mára már nincs hiány, ha egy helyet meg kell tölteni zenészekkel. A tipikus szervezési módszer, hogy egy ismert zenekar fellépése elé betesznek néhány amatőr vagy feltörekvő zenekart. Így a lehetőségek bővülésével a zenészek is esélyt kaphattak. A későbbiekben egyéb fellépési lehetőségekről, tehetségkutatókról fogok írni…

Az év esküvője Monacóban

A polgári esküvő után megtartották az év – vagy talán az utóbbi pár évtized – legpompásabb egyházi esküvőjét Monacóban. Az 53 éves II. Albert herceg és a 33 éves Charlene Wittstock úszóbajnoknő szombaton mondták ki a boldogító igent a királyi udvarban.

A playboy életet élő, már majdnem örök agglegénynek hitt herceg hosszú idő után szánta el magát a házasságra. Fiatalabb korában randevúzott többek között Naomi Campbell-lel és Brooke Shields-szel de született két házasságon kívüli gyermeke is. A dél-afrikai úszónővel először 2000-ben találkozott egy úszóversenyen.

A meghívott vendégek között szerepelt rengeteg államfő – köztük Schmitt Pál és felesége –, hírességek és természetesen rokonok. Mindezek mellett Monaco utcáit ellepték az ifjú házaspárt köszöntő helyiek és turisták is.

Természetesen a házaspár kizárólag márkás és egyedi ruhákat és kellékeket vett fel erre a különleges napra. Charlene polgári esküvői ruháját Chanel tervezte, a templomi szertartásra a ruháját Armani készítette, amely 40 000 Swarovski kristálykővel lett kirakva. A jegygyűrű egy platina és arany Cartier.

Érdekes lenne tudni az esküvőre szánt összegről valamint a nászajándékokról és arról, hogy vajon az utóbbi pár év gazdasági válsága mennyire befolyásolja a felső tízezer ráfordítását.

Mindenesetre a fárasztó, de izgalmakkal teli napok után a hercegi házaspárnak kellemes és boldog nászutat kívánunk!

2011. június 30., csütörtök

Irány a Balaton!

Már csak pár napot kell aludni a fergeteges Balaton Soundig. Amihez idén is természetesen „… a Balaton szíve” Zamárdi biztosít helyszínt.

Mára már a pontos, kibővített fellépők listáját is megtaláljátok a hivatalos Balaton Sound oldalon. Az eddigi éveknél jóval több sztárfellépővel büszkélkedhet a fesztivál, rengeteg új zenekar és Dj fogadta el a meghívást, de természetesen nem lesz hiány a régi, jól megszokott magyar zenekarokból sem. Nekem már a tavalyi felhozatal is tetszet de az idei az übereli… Csak egy-két nagyobb név, hogy tisztába legyetek a fellépőkkel, hogy kik az újabbak és kik maradtak a korábbi sztárok közül: Itt van például az egyik új csapat a Stereo Mc’s, ők a hardcore hiphop jeles képviselői, Snoop Dogot az amcsi rappert nem hiszem, hogy nagyon be kéne mutatnom, vagy Mika is. A Thievery Corporation fantasztikus Dj-duója alapvetően dub és acid jazz alapokon szólal meg, voltak már nálunk, de még a Soundon nem játszottak, érdekesnek ígérkezik, nemde? Rainer Trüby, na ő már közel sem lesz annyira ismeretlen a rutinosan soundozóknak, hiszen ő már 3 évvel ezelőtt is lépett fel, de akkor még trióban, az elektronikus zene igazi megtestesítője Tiesto is itt lesz, csak hogy még egy ismert nevet említsek. Én miatta akartam tavaly is elmenni a Soundra, de sajnos, akkor nem sikerült. Idén talán majd én is ott lehetek és lábat lógathatók a hűs Balaton vizébe, miközben hallgatom a fellépőket, és a tomboló, bulizó fiatalokat…

Az új fellépők mellet még egy apró meglepetés a fesztiválkártya. Ezzel a kártyával kell fizetni mindenért, ez hogy jó ötlet volt-e vagy nem azt döntse el mindenki maga. Nekem tetszik!

Szerintem fergeteges buli elé nézünk, aki csak tudd, annak azt javaslom, hogy ne üljön otthon, hanem irány Zamárdi!

Írta: Sandy

2011. június 22., szerda

Jön a Való Világ 5!

Újra elindul a Való Világ. Még ki se hűlt a villa, erre 2011 őszén újra indul „mindenki” valóság showja. Jelentkezni már most lehet. Hurrá, megint lesz Szandikánk, Alekoszunk, Gombink, stb... Jelentkezhet kicsi, nagy… bár véleményem szerint bőven elég volt belőle ennyi, nem kell már még egy széria…

Más szemszögből nézve elég sok pénzt kaszált a RTL Klub. Gondoljunk csak a szavazásokra, mennyi pénzt gyűjtött be, nem beszélve a további üzenetekről, amiket a villalakóknak lehetett küldeni. Dobott a dolgon, hogy az RTL klub a legnézettebb TV csatorna, plusz a műsor főműsoridőben ment, így nagyon nagy volt a nézettsége (kb.: 1,5-2 millió néző/nap).
Érdekes belegondolni, hogy a készítőknek a 250 millió forintos büntetés mellett is megéri az új széria. Bár ki tudja, lehetséges, hogy a büntetésekből tanul az RTL és talán van valamennyi esély arra, hogy a Való Világ 5 jobb lesz, mint az elődjei?!Kétlem…
Olyan hírek is kaptak napvilágra, hogy Alekosz öccse jelentkezik a Való Világ 5. szériájába. Kérdezem én, kell Nekünk még egy erőltetett figura??? Mindenki döntse el maga!
To be continued…

Írta: T. N.